streda 25. januára 2012

Môj druhý DX v pásme 5 MHz

Po dlhšej pauze som opäť preladil rádio na 5 MHz pásmo. Pásmo bolo relatívne čisté avšak hladina šumu sa pohybovala 23.januára v čase 2200  UTC okolo  S3. Podľa predpovede podmienok šírenia mali byť podmienky šírenia rádiových vĺn pod 10 MHz dobré.

Slnečný tok bol 144 a počet slnečných škvŕn 103, A-index 9, K-index 1.

O 22.03 volal všeobecnú výzvu Jose, CT1DIZ, ktorého som obratom zavolal, lebo v DX-clustry som od neho našiel požiadavku na QSO  ešte z 22.januára.

Po ukončení QSO s CT1DIZ som v šume zaregistroval, že ma volá Gary, K4AVC zo Severnej Karolíny. Po obojstrannej výmene reportov (44/45) teda úspešnom QSO sa potvrdilo, že podmienky šírenia museli byť fakt dobré, pretože dostať RS 44 z druhej strany Atlantiku na 12m dlhý drôt v pásme 5 MHz s výkonom do 90W je o dobrých podmienkach šírenia.

Mimochodom Garyho, K4AVC som prvý-krát počul na pásme v auguste 2010. Jeho direct QSL lístok mi pošta doručila 30.januára 2012

Pár minút po QSO s CT1DIZ som dostal aj  správu o počuteľnosti  z Izraela.

image

Ukážka kolekcie eQSL lístkov z pásma 5 MHz.

5MHz

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára