utorok 10. januára 2012

Testovanie módu OPERA pokračuje

 
Testovanie nového dátového módu OPERA pokračuje s nečakaným úspechom. Ako som už naznačil nie je to klasický mód pre nadväzovanie spojenia. Vysiela sa len vlastný volací znak v zakódovanej podobe.

V súčasnosti sa porovnáva robustnosť tohto módu voči WSPR pri rádovo niekoľkých mW.
Zdrojový kód obslužného programu sa priebežne ladí. Občas ešte dochádza k falošnému dekódovaniu volacích znakov a občas vypadáva aj automatické oznamovanie  “spotting” dekódovaných volacích znakov prostredníctvom internetu. Momentálne sa hľadajú vhodné frekvencie na prevádzkovanie
aj v pásme krátkych vĺn, keďže primárne ide o LF mód. Zatiaľ sa uvažuje o frekvencii 10135 kHz. Aktivuje sa aj pásmo 160m (1836 kHz).

TRX je možné spínať cez zvukovú kartu (VOX, PTT) alebo priamo cez CW port. V G sú už k dispozícii prvé zapojenia jednoúčelových jednočipových procesorov PIC (ATMEL) pre kľúčovacie obvody v móde OPERA 2/5/8/31.

Dnes, 9.1. som v podvečer  monitoroval 10135 kHz a občas som aj zakľúčoval TRX. Na moje prekvapenie som pri  výstupnom výkone cca. 3W do 12m dlhého drôtu pri PSW 1,5 dostal správu o počuteľnosti od 4X1DA (2352 km), ktorý môj signál (-18dB) prijal o 16.44 UTC.

O 18.09 UTC som prijal signál (-7dB) od ZS2EZ (9177 km). Ako mi Barry neskôr prezdradil, po naištalovaní programu chcel vyskúšat ovládanie TRX a preto prvý krát zakľúčoval svoj Kenwood TS-870S s výstupným výkonom 50W do Cushcraft A3WS rotary dipólu vo výške 17m. Nepredpokladal, že by jeho signál niekto prijal.

ZS2EZ1
ZS2EZ3

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára